YAZILAR

HEGEL VE SALTIKLAŞAN SANATIN ÖLÜMÜ

Derleyen: Tolgay Keskin SANATÇININ SANAT ESERİ YARATIMI “Sanatsal etkinlik bilinçdışı bir etkinliktir ve bir ucu insana öteki ucu da doğaya bağlıdır; insandaki bu bilinçdışı etkinlik aynı zamanda doğaya da aittir; bu, doğadan kaynaklanan bir yetenek, doğanın bir armağanıdır, ama tin tarafından yönlendirilen ve yetkinleştirilen bir armağan.” -Hegel Hegel’e göre duyum ve duygu ile algılanan doğa … Okumaya devam et HEGEL VE SALTIKLAŞAN SANATIN ÖLÜMÜ

‘TOPLUM’UN TANIMINDAN ‘İNSAN’I ÇIKARMAK → EŞ VAROLUŞSAL HAK + ÖZDEŞLİK + SEMPATİ

AYÇİN ATUKEREN İnsan merkezci düşünce kalıplarının yıkıldığı çağdaş yaklaşımların farklı teorilerle söylemeye çalıştıklarını; bu teorilerin insan-insan olmayan ayrım yapmaksızın var olan her şeyle beraber varoluşa, işleyişe dair açabilecekleri perspektifleri anlamak için her birine mesafelenerek kalıp yargı ve tanımlardan arınabilmek üzere bir deneme. İnsan merkezli düşünceden arınmak için hümanist varoluşçu teoriye geri dönmek ve belki de burayı genişletmek, derinleştirmek … Okumaya devam et ‘TOPLUM’UN TANIMINDAN ‘İNSAN’I ÇIKARMAK → EŞ VAROLUŞSAL HAK + ÖZDEŞLİK + SEMPATİ

SANTAYANA VE ESTETİK YAŞAM

Derleyen: TOLGAY KESKİN Madrid’de doğan, Harvard Üniversitesi’nde yetişen ve sonra Roma’ya yerleşen İspanyol asıllı George Santayana (1863-1952), Latin kültürü ile Anglosakson mantalitesinin zıt geriliminde felsefesini geliştirir. Estetik felsefesine yönelik fikirlerini Harvard Üniversitesi’ndeyken 1896’da yazdığı “Güzellik Duyusu” ile anlatır. MADDENİN ARASINDAKİ İDEAL Maddenin önceliğini savunan doğalcı filozof Santayana’nın estetik felsefesi, “madde alanından” (algılanan gerçeklik) “öz alanına” … Okumaya devam et SANTAYANA VE ESTETİK YAŞAM

CROCE’NİN SEZGİSEL İFADELİ ESTETİĞİ

Derleyen: TOLGAY KESKİN BENEDETTO CROCE (1866-1952) Estetik felsefesini 1902’de yazdığı “Tin’in Felsefesi” eserindeki “İfade Bilimi ve Genel Dilbilim olarak Estetik” yazısıyla anlatan, çağdaş idealist İtalyan estetik felsefesinin temsilcilerinden İtalyan Benedetto Croce’ye (1866-1952) göre sanat, dinamik insan tininin/bilincinin/kişiliğinin dünyevi düzlemde belli biçimlerdeki (kurgu semboller/dil olarak) tasarımlar ile ifadesidir. Croce’nin “güzeli” “ifadedir”. Sadece tasarlayan insan sezebilir, düşünebilir, … Okumaya devam et CROCE’NİN SEZGİSEL İFADELİ ESTETİĞİ

ARİSTOTELES’İN RASYONALİST ETİK ESTETİĞİ

TOLGAY KESKİN M.Ö. 384 - M.Ö. 322 yılları arasında Antik Yunanistan’ın klasik döneminde yaşayan ve Platon’un Akademisi’nde eğitim gören Aristoteles, Platoncu estetiği sistematize eder. Sanatın zihinle bağını kurarak rasyonalist bir estetik felsefesi geliştirir.  Ona göre sanat; “hakiki zihin” tarafından belirlenen hedefleri, yine onun yönlendirmesiyle dünyevi boyuta getiren bir yaratım ve üretim yeteneğidir. Sanatçı da, insan … Okumaya devam et ARİSTOTELES’İN RASYONALİST ETİK ESTETİĞİ

ADIM ADIM KULÜP OLMA HİKAYESİ | MSTK

BEYZA TOPUZ Herkese merhaba, ben Kocaeli Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nü Haziran 2021 de bitirmiş ve Şubat 2022’de Kocaeli Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimine başlamış bir öğrenciyim. Yüksek lisans çalışmamda Sayısal Tasarım alanına odaklanmaktayım. Bu alana yönelmiş olmamın nedeni ise 4 yıllık lisans hayatım boyunca katıldığım etkinlikler, yarışmalar ve kurucusu olduğum kulübümüz oldu. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Kulübümüzden sizlere … Okumaya devam et ADIM ADIM KULÜP OLMA HİKAYESİ | MSTK

YOLDA OLMAK

BAVER BEKİROĞLU — Metrodan çıktım yürüyorum. — Ben de Şişhane Durağı’ndayım, geliyorum. — Umarım yetişiriz ya 8 dakika var. — Ben inince koşarak geleceğim. — Tamam ben de daha hızlı yürüyeyim. Telefon kapandı.  Yürüyüşüm hızlandı. Gezi parkı kestirme olur diye düşündüm. Parka girdim ama birçok yerde zemin buz tutmuştu. Düşme tehlikelerinden sonra gezi parkından hemen … Okumaya devam et YOLDA OLMAK

HAN*

CEYLİN CEYDA HÜNDAL “... bir kurmaca metni üçüncü şahısla mı yoksa birinci şahısla mı yazacağımıza karar vermek ciddi bir iştir. Kimi zaman hikayeyi hangi şahsın anlatacağına kafa yormak zorunda bile kalmazsınız. Ama bazen ben dilinde anlatmaya başladığınızda hikaye bir noktada tıkanır, tek çıkar yol birinci şahıstan vazgeçmektir; bazen de dedi veya gitti diyerek başladığınız hikayenin … Okumaya devam et HAN*

BİR HARF FAZLASI – İTÜ YOLCULUĞUM

HABİBE ŞENKAL İTÜ’de lisansüstü eğitime kabul maceramı anlatmaya lisans eğitimimi aldığım üniversitemden başlamazsam hikayem yarım kalır. Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümü mezunuyum. Üniversite yıllarım her hafta bin bir revizyonla değişen paftalarımın antedine "TÜ MİM FAK MİM BÖL" yazmakla geçmiştir. Gelgelelim bu metini Google'da arattığımda bir yanlışlık olduğu kanısına varıp "bunu mu demek istediniz? İTÜ MİM FAK MİM … Okumaya devam et BİR HARF FAZLASI – İTÜ YOLCULUĞUM

İKİ YILIN ARDINDAN MİMARLIK EĞİTİMİ İZLENİMLERİM

ENES KARAKAYA İki yıl boyunca İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mimarlık eğitimi almış bulunmaktayım. Bu sürecin büyük bir kısmını salgın hasebiyle uzaktan yürütmek zorunda kaldım. Hem yüz yüze hem de uzaktan eğitim almış olduğumdan ötürü, iki durumun da getirdikleri ve götürdüklerinin daha çok farkında olduğumu sanıyorum, buna istinaden metni mümkün olduğunca objektif bir noktadan kaleme alınmış gibi … Okumaya devam et İKİ YILIN ARDINDAN MİMARLIK EĞİTİMİ İZLENİMLERİM